Co daje optymalizacja

CZY OPTYMALIZACJA JEST POTRZEBNA?

Nie wiedzieć czemu, duża grupa właścicieli witryn internetowych lekceważy problem niedostępności swoich serwisów zarówno dla przeglądarek alternatywnych, z których korzysta przecież większość ludzi, platform mobilnych czy osób niepełnosprawnych. Na domiar złego, w ostatnim przypadku właściciele stron marginalizują znaczenie osób niepełnosprawnych jako swoich klientów. To ogromny błąd, gdyż w ten sposób tracą oni mnóstwo potencjalnych klientów.

Ponadto, właściciele stron internetowych nie zdają sobie również sprawy z tego, że w podobny do niepełnosprawnych sposób działają chociażby roboty wyszukiwarek internetowych. Roboty przeglądarek po omacku śledzą i zapamiętują zawartość strony. Jeśli treść witryny jest niedostępna dla tych „niewidomych” robotów przeglądarek, nie ma co liczyć na odnalezienie zawartości pochodzącej z tej witryny w wyszukiwarkach.

CO DAJE OPTYMALIZACJA?

Podstawowym efektem optymalizacji jest porządek w strukturze strony. Po udanej optymalizacji otrzymamy kod, w którym layout strony jest całkowicie odseparowany od treści, a poszczególne znaczniki kodu (tagi) wykorzystane są zgodnie z ich przeznaczeniem, tworząc przejrzystą strukturę strony.

O ile optymalizacji nie dostrzeżemy na pierwszy rzut oka, to już jej pozytywne aspekty będzie można zauważyć na podstawie ożywienia statystyk odwiedzin witryny, której podstrony lepiej się indeksują i osiągają wyższe pozycje w wyszukiwarkach. Ponadto odpowiednia optymalizacja to spore zyski przejawiające się w oszczędnościach transferu, a jak wiemy za przekroczenie transferu firmy hostingowe każą sobie dodatkowo płacić. Dużym plusem jest również łatwość edycji treści, czy zmiany wyglądu witryny po przeprowadzeniu optymalizacji. Wtedy to kod strony jest ułożony, dzięki czemu łatwiej jest znaleźć to, co chcemy zmienić.