Optymalizacja zawartości merytorycznej
Strona internetowa to od wielu już lat najważniejsze narzędzie marketingowe. Firmowa strona WWW spełnia mnóstwo ważnych funkcji i zadań. Oczywiście najważniejszą funkcją jest prezentacja firmy w Internecie. Jest to swoista wizytówka, do której każdy ma dostęp bez względu na miejsce, czy porę dnia. Wystarczy dostęp do Internetu lub zasięg w komórce. Potencjalny klient ma możliwość sprawdzenia wielu informacji o firmie. Bardzo często są to informacje, których nie mógłby zasięgnąć w samej firmie.
Generalizując, można stwierdzić, że strona internetowa jest częścią personelu, który pracuje na rzecz firmy przez 24 godziny na dobę. Warto zaznaczyć, że strona internetowa to nie tylko wirtualna ulotka.
Część firmy umieszczona na płaszczyźnie wirtualnej, pełni również funkcję reklamy, promocji, marketingu i handlu a także komunikacji z klientem i informacji. Sumując wszystkie te czynniki, można dojść do wniosku, że strona internetowa jest niezwykle ważnym narzędziem. Dlatego też, powinna być wykonana starannie, profesjonalnie i rzetelnie, a jej optymalizacja powinna stać na najwyższym poziomie.
Rzecz jasna do najważniejszych informacji, jakie powinny pojawić się na stronie należy nazwa firmy. Tego nie może zabraknąć. Oprócz tego takie informacje jak godziny otwarcia firmy, adres siedziby firmy, możliwości dojazdu, telefony kontaktowe są czymś oczywistym i wymaganym. Na stronie warto również zamieścić inne informacje. Klient z pewnością chciałby zapoznać się z ofertą firmy, cennikiem, ponadto może poznać jej historię, strategię działania, cele etc.
Oprócz „suchej” informacji o firmie, klient, za pośrednictwem strony internetowej może kontaktować się z personelem firmy odpowiedzialnym za udzielanie informacji. Klient może przekazać firmie swoje opinie, sugestie, zastrzeżenia etc. Ponadto zainteresowany klient może zadać nurtujące go pytanie i uzyskać szybką odpowiedź. Jest to niezwykle wygodne rozwiązanie dla obu stron. Jeśli firma pełni również funkcję sklepu internetowego, klient może obejrzeć, porównać i zapoznać się z towarem, sprawdzić jego cenę no i naturalnie zakupić go.
Jak wiele wspólnego ma to z optymalizacją? Bez względu na to, czy jest to strona firmowa, informacyjna czy jakakolwiek inna, zawarta na niej treść musi być odzwierciedleniem tego, czego szuka internauta.
Wchodząc na stronę internetową typowy internauta najpierw zwraca uwagę na wygląd i ergonomię strony. Jeśli strona wygląda intuicyjnie i przejrzyście, a na dodatek jest atrakcyjna wizualnie, nawet przypadkowy internauta zostanie na stronie dłużej i być może zapozna się z jej treścią lub ofertą.